Gyermek- és serdülő terápia indítása

A terápiás munka nagyon fontos megalapozója az ismerkedő, diagnosztikus szakasz.
Ennek első lépéseként a szülő vagy szülők első interjú keretében találkoznak a terapeutával. Idősebb serdülők esetén ez az első találkozás a serdülő részvételével is történhet. Itt áttekintik a problémákat mindenki szemszögéből, és a terápiás kérdéseket, motivációt, megállapodnak a folyamatban. A gyermek, serdülő élettörténetét születésétől kezdve gyakran egy külön alkalommal érdemes áttekinteni, mely a terapeutának fontos támpontokat ad. Szintén fontos az előzetesen más helyen végzett vizsgálatok és szakvélemények áttekintése.

A gyermekeknek, serdülőknek mindig van 3-4 külön alkalmuk a terapeutával. Ez számukra is lehetőség, hogy megtapasztalják az illeszkedést az adott terapeutával, és hogy milyen bizalmasan megnyílniuk egy ilyen kapcsolatban, folyamatban. Megtapasztalhatják, hogy saját kérdéseikre, problémáikra kaphatnak válaszokat. A terapeuta is fel tudja mérni problémáikat, konfliktusaikat, és hogy mennyire tudnak egy ilyen helyzetet terápiásan használni, illetve meg tudják alapozni a gyermekek, serdülők bizalmát, és a terápiás munkamódot. A terapeuta ezután újabb konzultáció során beszéli át a szülőkkel is tapasztalatait, és ennek alapján szerződik a terápiás folyamatra velük. Megállapodnak a terápia céljában, kereteiben, gyakoriságában, időpontjaiban. A gyermek- és serdülőterápiát a szülőkkel való munka is végig kíséri. Rendelőnk szakvéleményezésre nem jogosult, azt megfelelő, arra kijelölt intézményeknél lehet kérni. A diagnosztika pszichoterápiás hangsúlyú, vagyis a problémák és a terápiás alkalmasság felmérése a fő cél.